פנייה לעורך דין תאונות דרכים היא הדרך היחידה להבטיח שאם נפגעתם בתאונת דרכים, תקבלו את מלוא הפיצויים שמגיעים לכם, גם אם אתם אשמים.

זה לא סוד שמספר תאונות הדרכים בישראל נמצא במגמת עלייה, כמו גם מספר הנפגעים העולה על עשרות אלפים מידי שנה. עם זאת, בלא מעט מקרים, נפגעי תאונות דרכים שנפגעו באורח קל יחסית לא ממהרים לקבל טיפול רפואי ולדרוש את הפיצויים שמגיעים להם.

זו טעות נפוצה, מסביר משרד עורכי דין דביר- לוין, המתמחה בתביעות נזיקין ותאונות דרכים. עורך דין תאונות דרכים יכול למנוע טעויות מעין אלה ולסייע לנפגעים לקבל את הפיצויים המגיעים להם.

חשוב להבהיר, שגם חבלות, שנראות לכאורה קלות, עלולות לגרור כאבים וסבל רב בהמשך, כמו במקרה של צליפת שוט לדוגמה או פגיעה במפרקים ובעמוד השדרה. נפגעי תאונות דרכים צריכים לספר לרופא המטפל על כל חבלה, כאב ומגבלה, שכן ישנם נזקים שעלולים להופיע לאחר מספר ימים, ולפעמים לאחר מספר שבועות. על מנת לקבל את הפיצויים המגיעים לנפגעי תאונות הדרכים, חשוב שהם יפנו לעורך דין שמתמחה בניהול תיקים מסוג זה.

דעו כיצד עליכם לפעול על מנת שתוכלו לתבוע בעתיד את חברת הביטוח

עו"ד יורם דביר, שותף במשרד עו"ד דביר-לוין מדגיש, כי חיוני ביותר לדווח על התאונה למשטרה ולהיבדק בהקדם אצל רופא המשפחה או כל רופא מומחה, גם אם מדובר בפגיעה קלה יחסית. עו"ד דביר מסביר, כי חשוב לפרט בפני הרופאים את כל התלונות, הכאבים, התחושות בכל חלקי הגוף והמגבלות, כך שהרופא יקבל את התמונה המלאה ביחס לתוצאות התאונה והתיעוד הרפואי יהיה מלא ומפורט.

תיעוד רפואי מלא ומפורט יעזור לנו מול חברת הביטוח, מסבירים במשרד עורכי הדין דביר-לוין, כך שיתקבל הפיצוי המגיע לנפגע בתאונה, גם אם התאונה אירעה באשמתו.

מתקשרים לאמבולנס לאחר תאונת דרכים
מתקשרים לאמבולנס לאחר תאונת דרכים

פגיעות קלות יחסית, המחמירות עם הזמן, ולא מאובחנות מידית

פגיעות קלות יחסית עלולות להתברר כחמורות עם חלוף הזמן ולגרום להתפתחות נזקים נוספים כמו פוסט טראומה, פיברומיאלגיה (כאב מפושט בכל הגוף), פגיעות עצביות, כאבי גב וצוואר ותסמונות כאב שונות. חשוב לפנות לעורך דין תאונות דרכים כבר בשלב מוקדם, אומר עו"ד יניב יוניק, שותף במשרד עו"ד דביר-לוין. עורך הדין ילווה את הנפגע, ינחה אותו, ימנע טעויות ומעל לכל יעזור בהוכחת הקשר בין החמרת המצב הרפואי לבין תאונת הדרכים. לשם כך נדרש לפנות לעורך דין תאונות דרכים מיומן, שיש לו ניסיון בתביעות מסוג זה.

הזכות לתבוע פיצויים בגין תאונת דרכים

במשרד עו"ד דביר-לוין מסבירים, כי להבדיל מפגיעות ברכוש, כאשר מדובר בנזקי גוף שנגרמו עקב תאונת דרכים, גם אם נהגת ברכב או רכבת על אופנוע והתאונה אירעה באשמתך, אתה זכאי לתבוע את חברת הביטוח ולדרוש פיצויים, ובלבד שביטוח החובה ורישיון הנהיגה היו בתוקף. כך גם כל הולך רגל, רוכב אופניים (רגילים או חשמליים), רוכב קורקינט, נוהג בקלנועית – גם אתם זכאים לתבוע פיצויים בגין נזק הגוף שנגרם לכם אם כלי-רכב (מכונית פרטית, משאית, אוטובוס, אופנוע) פגע בכם, וגם אם התאונה אירעה באשמתכם. גם בפציעות קלות יחסית, הפיצוי עשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים. במקרים מורכבים או קשים יותר, הפיצוי יכול להגיע אף למאות אלפים ומיליוני שקלים.

האינטרס של חברות הביטוח – כלכלי ורווחי

רבים נתקלו בקשיים מול חברות הביטוח, כאשר במקרים שבהם הן מוכנות לשלם, הן עשויות להציע סכום נמוך יותר מזה שבאמת מגיע לנפגע לקבל.

מן הסתם, האינטרס של חברות הביטוח הוא כלכלי, ועל מנת לקבל את מלוא הפיצויים שמגיעים לנפגע, הוא זקוק לעורך דין שמתמחה בניהול תביעות נזיקין בגין תאונות דרכים, מסביר עו"ד יורם דביר.

במשרד עו"ד דביר-לוין מדגישים, "כבעלי ניסיון של עשרות שנים בטיפול בתיקי תאונות דרכים בפרט ותיקי נזקי גוף בכלל, הן מצד הנפגעים והן מצד חברות הביטוח, אנו מכירים את דרכי הפעולה של חברות הביטוח ויודעים להתמודד עמן היטב, כך שהנפגעים יקבלו את הפיצוי המגיע להם".

אסור לפספס את ההזדמנות לתבוע את הפיצוי המגיע לך

כפי שנדרש ממעורבים בתאונת דרכים לגשת בהקדם לקבלת טיפול רפואי, כך גם יש לפנות בהקדם לעורך דין תאונות דרכים.

למרות שעומדות לרשות הנפגעים 7 שנים להגיש את התביעה, כדאי להכות בברזל כשהוא חם.

ככל שנפגעי תאונות דרכים יפנו מהר יותר לעורך דין, כך ניתן יהיה לאסוף יותר ראיות ולבחון את התיק בצורה יסודית ומעמיקה לצורך איסוף עדויות, הוכחות וטיעונים משכנעים.

במשרד דביר-לוין מסבירים, כי מומלץ לערב עורך דין תאונות דרכים בשלב מוקדם ככל שניתן, על מנת שיוכל להנחות את הנפגע כיצד לפעול בצורה נכונה, שתבטיח את מלוא גובה הפיצויים שמגיעים לנפגע בגין הפציעות והנזקים שנגרמו לו.

חשוב להדגיש, שאם קטין נפגע בתאונת דרכים, הוא זכאי להגיש תביעה עד גיל 25, כלומר, 7 שנים מרגע הגיעו לגיל 18.

קורקינט על מעבר חציה לאחר תאונת דרכים
קורקינט על מעבר חציה לאחר תאונת דרכים

מדוע נפגעי תאונות דרכים נמנעים מפניה לעורך דין?

עו"ד יוניק מסכם ומסביר, כי לרוב יש שתי סיבות בגללן נפגעי תאונת דרכים לא פונים לעורך דין: האשמה בתאונת הדרכים ועלות הטיפול בתביעה.

כאמור לעיל, גם אם נהגת ברכב או רכבת על אופנוע/טרקטורון ונפגעת בתאונה שנגרמה באשמתך, אתה זכאי לפיצוי כל עוד רישיון הנהיגה והביטוח היו בתוקף. אם נפגעת מרכב כהולך רגל או רוכב אופניים/קורקינט – גם אז אתה זכאי לפיצוי בין אם גרמת לתאונה ובין אם לאו.

אשר לעלויות הטיפול בתביעה –  הלקוח נדרש לשלם לעורך הדין שכר טרחה אשר נקבע באחוזים מתוך סכום הפיצוי, כך שהעלויות באות לידי ביטוי רק עם קבלת הפיצוי.