יותר ויותר ישראלים בוחרים להשתמש בקורקינט החשמלי לרכיבה למקום העבודה ולטיול ברחבי העיר. התופעה, שהייתה מוכרת יותר במרכז הארץ מתפשטת לאזורים נרחבים, וגם קהל המשתמשים בקורקינט הולך וגדל.

מהו מעמד הקורקינט החשמלי מבחינת החוק?

החוק לא כולל את הקורקינט החשמלי תחת הגדרת כלי רכב ממונע, ולכן הנפגעים מקורקינט חשמלי אינם זכאים לקבל פיצויים במסגרת חוק הפיצויים לנפגעים מתאונות דרכים (הפלת"ד), מה שעלול להעמיד את הרוכבים חשופים בפני תביעות נזיקין, שעלולות לעלות להם הרבה מאוד כסף.

גם חברות הביטוח לא ממהרות לבטח את הרוכבים בביטוח חובה, או שהן דורשות סכומי פרמיה גבוהים מאוד, שהופכים את הפוליסה ללא משתלמת.

תאונת עבודה עם קורקינט חשמלי

אם רוכב נפגע בדרכו למקום העבודה או בדרך חזרה ממנה לביתו או במסגרת העבודה (למשל, שליח שנפגע במהלך ביצוע שליחות), התאונה מוגדרת כתאונת עבודה, מה שמאפשר לו לתבוע את הביטוח הלאומי. על מנת שהתהליך יהיה מהיר על הנפגע לדווח בהקדם למעסיק על מנת שיגיש את הטפסים הרלוונטיים בהקדם.

במסגרת התביעה יוכל הנפגע לקבל תגמולים בגין ימי מחלה ונכות.

תאונה בין קורקינט לרכב ממונע

אם הרוכב נפגע בתאונת דרכים מרכב ממונע, באפשרותו לתבוע את הביטוח של הרכב הפוגע. אם זהות הנהג או הרכב לא ידועים כמו בתאונת פגע וברח, הרוכב רשאי לתבוע את קרנית במסגרת חוק הפלת"ד.

תאונה כתוצאה ממפגע בדרך

אם רוכב קורקינט נפגע כתוצאה ממפגע בדרך כמו כתם שמן, בור או ליקוי במדרכה, באפשרותו לתבוע את המועצה המקומית או את העירייה בגין הנזקים שנגרמו לו מהמפגע, לרבות הפסדי שכר ואובדן כושר.

.                

תאונה של תלמיד עם קורקינט חשמלי

כל תלמיד שנמצא במוסד לימודים במסגרת חוק חינוך חובה מבוטח בפוליסה שמעניקה כיסוי לנזקי גוף בגין תאונות דרכים ותאונות אישיות בכל שעות היממה ולאורך כל ימות השנה, בתוך המוסד הלימודי ומחוצה לו.

עם זאת, במקרים רבים ביטוחי התלמידים מחריגים את תאונות הדרכים. לבדיקת זכאות התלמיד כדאי להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בתיקי תאונות דרכים בהן מעורבים ילדים.

 

כיצד יש לפעול בעת מעורבות בתאונה עם קורקינט חשמלי?

ההמלצות במקרה זה זהות לכל מקרה אחר של תאונת דרכים. להלן סדר הפעולות שעליכם לנקוט אם הייתם מעורבים בתאונה עם קורקינט חשמלי או כל כלי רכב אחר, ממונע או חשמלי:

  1. במידה ויש נפגעים, יש להזעיק שירותי חירום לחילוץ, פינוי נפגעים ומתן עזרה ראשונה
  2. יש לדווח על התאונה למשטרה לצורך תיעוד התאונה
  3. במידה ולא זקוקים לטיפול רפואי באופן מידי, כדאי לצלם את זירת האירוע והפגיעות בגוף וברכוש. אם ישנם מפגעים שבגללם אירעה התאונה, יש לצלם גם אותם. כמו כן, מומלץ לאסוף צילומי וידאו מעסקים סמוכים, מרכבים שנכחו בעת התאונה, ממצלמות רחוב וכדו'.
  4. יש לאסוף פרטים מעדי ראייה שנכחו בעת התאונה. לכל הפחות, יש לקחת מספרי טלפון ושמות על מנת לגבות עדות בהמשך.
  5. יש לפנות לבדיקה רפואית ראשונית לאחר התאונה ולתעד את נסיבות התאונה וכל הפגיעות ותלונות הנפגע.
  6. יש לאסוף ולתעד את כל הרשומות הרפואיות, הבדיקות, מרשמי התרופות, ההליכים הרפואיים והטיפולים שנדרשו לאחר הפגיעה מהתאונה.
  7. יש לאסוף את כל הקבלות בגין הוצאות שנדרשו עבור טיפולים, מכשירי עזר ושיקום, תרופות, ניידות וכו', לרבות נסיעות בתחבורה ציבורית.

לסיכום,

עבור המעורבים בתאונה עם קורקינט חשמלי יש כמה אפשרויות למצות על פי חוק על מנת לקבל פיצויים בגין נזקי גוף, נכות, אובדן כושר עבודה, אובדן שכר וכו'.

את האפשרויות השונות יש לבחון בהתאם לנסיבות התאונה, אך בכל מקרה של תאונה תמיד כדאי להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בתאונות דרכים, בנזקי גוף ובתביעות ביטוח, על מנת להבטיח את מימוש מלוא הזכויות של הנפגע וקבלת גובה הפיצויים המרבי שמגיע לו על פי חוק.