עורך דין תאונות עבודה

מה זו בכלל תאונת עבודה? מסתבר שהשאלה הזו פחות מובנת מאליה ממה שנדמה. רובנו מדמיינים 'תאונות עבודה' כמשהו שקורה לפועלים באתר בנייה או עובדי צווארון כחול במפעלי תעשייה. אבל האמת היא שההגדרה החוקית ל'תאונת עבודה' היא רחבה בהרבה. במצבים מסוימים גם מורה שחטף התמוטטות עצבים יכול להיחשב כנפגע תאונת עבודה. למעשה, כל פגיעה שאירעה במקום העבודה או במסגרת העבודה – כולל בדרך אליה וממנה חוסה תיאורטית תחת ההגדרה של 'תאונת עבודה'.

איש המקצוע שיעזור לכם לבסס את הקשר

כדי להוציא את הפגיעה מהמרחב התיאורטי למרחב הממשי רצוי מאוד לפנות לעורך דין שמתמחה בתאונות עבודה. לא מומלץ להתמהמה, כי כדי שתאונת עבודה תיחשב כזו צריך לבצע כמה פעולות כמו דיווח למעסיק, פנייה לייעוץ רפואי ותיעוד התאונה. עורך דין מנוסה יוכל להדריך אתכם כיצד לבצע זאת באופן הנכון ביותר.

צריך לזכור שתביעה בגין תאונת עבודה מעמידה את התובע במצב מאוד מסובך. לעיתים קרובות הוא יקרע בין נאמנותו למקום העבודה ולבוס שאותו הוא יכול אפילו לחבב, ובין האינטרס הישיר שלו. פעמים רבות מקום העבודה יפעיל עליו לחץ ישיר או עקיף לסגת והתובע ייקלע לפינה. מצד אחד הפרנסה שלו בסכנה, מצד שני אין שום סיבה לוותר על הזכויות שמגיעות לו על פי חוק.  זה בדיוק המקום בו עורך דין מנוסה ואכפתי בא לידי ביטוי. עורך דין כזה יכול להוות משקל נגד בכל מסכת לחצים. בדרך כלל, כאשר מעסיקים ימצאו מולם עורך דין נחוש ואסרטיבי הם יחשבו פעמיים לפני שינסו לפעול בצורה לא ראויה.

לדעת לקרוא את הפוליסה

עובדים רבים בישראל מבוטחים בפוליסות שמבטיחות להם פיצוי במקרה של תאונת עבודה. זה גורם להם הרבה פעמים להיות שאננים – יש ביטוח אז סימן שהכול בסדר. רק שענף הביטוח לא תמיד עובד כך. כמעט כל פוליסה כוללת אותיות קטנות שמתנות את מקרה הביטוח, ולרוב המבוטחים אינם ערים למשמעות המלאה והאמיתית. גם בתרחיש הזה, עורך דין מנוסה ידע לזהות את התנאים המגבילים של הפוליסה ולפעול אל מול חברת הביטוח כדי שהנפגע יקבל את מלוא זכויותיו.