עורך דין לתאונות עבודה

לכאורה, המונח 'תאונת עבודה' מגדיר את עצמו – תאונה שהתרחשה במסגרת העבודה בה הנפגע עובד או בדרכו מביתו לעבודה ובחזרה. בפועל, המונח מכסה קשת רחבה מאוד של מקרים. בצד אחד של הסקאלה נמצאים מקרים מובהקים, כמו למשל נפילה מגובה של פועל באתר בנייה; בצד השני נמצאים מקרים פחות מובהקים כמו למשל התקף לב או התפרצות מחלה שנגרמו על רקע לחץ מיוחד ולא רגיל בעבודה או מחלות מקצוע כתוצאה מחשיפה לחומרים מזיקים או מסרטנים.

לגשת לחדר מיון
 בשונה מתאונות דרכים, תאונות עבודה הן מאוד ורסטיליות. לכל מקצוע יש סיכונים ובכל מקום עבודה עשויות להתבצע טעויות ולקרות תקלות שעלולות לגרום לתאונות או לפגוע בעובדים. חשמלאים חשופים לסכנת התחשמלות, מפעילים במפעל כימי חשופים לנזק מכימיקלים מסוכנים, עובדי צוות רפואי חשופים לסכנת הידבקות וכו'. בנוסף, כל פגיעה שעובד יחווה במהלך ובקשר לעבודה (או בדרכו מביתו לעבודה או ממנה לביתו) מוגדרת גם היא  כ'תאונת עבודה'. הדבר החשוב ביותר שצריך לעשות כשמתרחשת תאונת עבודה, הוא לדווח למעסיק ולדאוג לרישום התאונה או יצירת מסמכים המתעדים אותה, ולפנות לקבלת טיפול ואבחון ראשוני בחדר מיון או מוקד רפואי, ולהדגיש בפני הרופאים כי התאונה ארעה בעבודה, תוך ציון כללי של נסיבותיה. מבחינת הרשויות (וכן המוסד לביטוח לאומי וחברות הביטוח) תאונה שלא דווחה – לא התרחשה, ונפגע שלא יציג דו"ח רפואי שנכתב בסמוך לאירוע, המגבה את טענתו ומבסס את הקשר בין הפגיעה למקום העבודה, יתקשה מאוד להוכיח את הטענה כי נפגע בעבודתו הן בפנייתו למוסד לביטוח לאומי והן בבית המשפט. הניסיון מלמד אירוע שלא מבססים בשעות הראשונות אחרי התרחשותו, קשה יותר להוכיחו לאחר מכן ולבסס עליו את התביעה בהמשך.

הליך מורכב בעל הרבה משתנים
כמעט כל תביעה של תאונת עבודה הנה הליך מורכב שכולל מספר משתנים. פעמים רבות העובד ימצא את עצמו בסיטואציה לא פשוטה של ניגוד אינטרסים מול המעסיק והדילמה האם ואיך לתבוע את המעסיק או מזיקים אחרים בנוסף על הגשת תביעה לבטוח הלאומי. ההמלצה הגורפת היא לפנות לייעוץ וליווי משפטי של עורך דין שמתמחה בתחום מוקדם ככל האפשר. ככל שעורך הדין ייכנס לתמונה בשלב מוקדם יותר, כך היכולת שלו לנווט את התביעה ואת הלקוח לחוף מבטחים גדלה. לכן, כמו במקרה של פנייה מהירה לקבלת טיפול רפואי ותיעוד הפגיעה בחדר מיון, כך גם אסור להתמהמה בפניה לסיוע של עורך דין ומומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי בהזדמנות הראשונה.

אנחנו, במשרד עורכי הדין דביר-לוין מתמחים בדיני נזיקין ויש לנו ניסיון עשיר והצלחות מוכחות בליווי נפגעי תאונות עבודה בדרך למימוש מלוא הזכויות שלהם, הן מול המעסיק, הן מול גורמים אחרים האחראים לתאונה והן מול חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי.

למידע נוסף וייעוץ מקצועי עם עו"ד העוסק ומתמחה בנזקי גוף אתם מוזמנים לפנות למשרד עורכי הדין דביר-לוין | צרו קשר >

תקריב יד בגבס - נפגע בתאונה