עורך דין תאונות דרכים

הייתם מעורבים בתאונת דרכים ונפגעתם ? מחפשים עורך דין שילווה אתכם ? אנו במשרד עו"ד דביר לוין נשמח ללות אתכם בתהליך מההדרכה הראשונית דרך מיצוי זכויותיכם מול הביטוח הלאומי , חברות הביטוח ועד הליכים משפטיים במידת הצורך. לאחר 30 שנות פעילות ואלפי לקוחות מרוצים, אנו סמוכים ובטוחים שנדע להתמודד בהצלחה מול כל הגורמים המעורבים ולהשיג עבורכם פיצויים מירביים.

כדאי מאוד ליצור קשר עם עורך דין המתמחה תאונות דרכים מוקדם ככל האפשר לאירוע תאונת הדרכים בכדי לקהל הדרכה והכוונה אשר תאפשר תהליך חלק יותר מול חברות הביטוח. התנהלות נכונה והימנעות מטעויות יכולה להגדיל את סכום הפיצויים הסופי בצורה משמעותית 

רבבות ישראלים מעורבים מדי שנה בתאונות דרכים ונפגעים פיזית ולעתים גם נפשית. חלק מהתאונות קטלניות (מעל 300 הרוגים בשנה האחרונה ורוב השנים שלפניה) ותאונות אחרות מותירות מאות נפגעים קשים שיסבלו מנכות חמורה למשך כל חייהם. לשימחתינו, רוב תאונות הדרכים מסתכמות בפגיעות שנחשבות 'קלות'. פעמים רבות דווקא הפגיעות 'הקלות' מתגלות כפגיעות מתעתעות שההשלכות שלהן יתגלו רק בהמשך הדרך.

למה בכלל צריך עורך דין במקרה של תאונת דרכים

למרבה הצער, תאונות דרכים הן עניין יומיומי. רוב אירועי פגיעת הגוף הינם תוצאה של תאונות המערבות כלי רכב ממונע מסוג כלשהו. 

רבות מאותן פגיעות מוגדרות כ'קלות' אך עלולות לגרום לצד הנפגע סבל רב: כאבי ראש כרוניים, כאבי גב וצוואר, כאבים מפושטים בכל אברי הגוף עקב התפרצות תסמונות כאב שונות, וגם מקרים רבים של טראומה נפשית. כל אלה עלולים לפגוע באופן חמור בתפקוד השוטף של מי שסובל מהם, גם אם לא נראים סממנים חיצוניים של תוצאות הפגיעה.

דווקא את נזקי הגוף והפגיעות 'הקלות' קשה יותר להוכיח מבחינה רפואית ומשפטית. כשמתרחשת תאונת דרכים עם נפגעים קשים, הסובלים מפציעות חמורות ורב-מערכתיות, הדבר יתגלה כמעט מיד. נציגי כוחות ההצלה והמשטרה יגיעו למקום, המשטרה תתעד את התאונה ונסיבותיה ותתעד, גם אם כללית ביותר, את הפציעות והקשר שלהן לאירוע, ושירותי ההצלה יתעדו ביתר פירוט את הפציעות הניכרות לעין, כך שהאירוע יהיה  מתועד וממוסמך.

אבל כשמדובר בפגיעות 'קלות' כמו 'צליפת שוט' (פגיעה בצוואר), תזוזה או סדק בעצם או בחוליה, נקע או זעזוע מוח, הנפגע לא תמיד מודע לחומרת הפגיעה. מבחינתו הוא קיבל מכה קלה שסממניה יחלפו במהרה. לפעמים זו התוצאה, אך במקרים רבים הבעיות יתגלו רק בהמשך הדרך, ולעתים כאשר 'יורד האסימון' והנפגע מקשר בין כאבי הראש שפוקדים אותו במשך שבועות לאותה 'בלימת חירום' שבסופה הייתה מכה קלה בפגוש, כבר מאוחר מדי. עורך דין מנוסה העוסק בתאונות דרכים עשוי להצליח לבסס את התביעה שלכם על אף האיחור בתיאור התלונות ותעודן ברישומים רפואיים, אבל ההשלכות של איחור זה על עלות ואורך ההליך המשפטי יכולות להיות רבות וקשות ולא תמיד התוצאה המיטבית מובטחת.

תאונות 'קלות'

תאונות 'קלות' רבות אינן מדווחות למשטרה ואינן מתועדות ברישומים רפואיים (כמו חדר מיון, מוקד רפואי, רופא משפחה ועוד) ונפגעים רבים נוטים לחשוב ברגע הראשון ש"כלום לא קרה- זו רק תאונה קלה", ולא פונים לחדר מיון לקבלת טיפול רפואי או אבחון. במקרים כאלה – הם יתקשו מאוד להוכיח ולבסס רפואית ומשפטית את טענתם כי הם סובלים כתוצאה מפגיעה בתאונה שלא הותירה אחריה "שובל של מסמכים" ותיעוד רפואי הקושר את סבלם הרפואי לתאונה. 

לכן, בכל מקרה של תאונת דרכים, בה קיים אפילו צל של ספק לפגיעה, ההמלצה הגורפת היא לפנות לחדר המיון או למוקד רפואי אחר, לספר על אירוע התאונה ועל הפציעות והחבלות שגרמה. נכון, זה לא פיקניק, פעמים רבות תידרש מכם המתנה ארוכה ולפעמים יתברר שבאמת  אין סיבה לדאגה – אשריכם. אבל במקרים אחרים, ביקור בחדר המיון יכול לחסוך הרבה כאב וסבל ו"כאבי ראש" מיותרים בהמשך שכן, אבחון מוקדם יכול לסייע לפתור את הבעיה ולמנוע את התפתחותה למצב כרוני, אך גם משום שאם בהמשך יופיעו תסמינים ובעיות, התיעוד של הפגיעה במסמכי בית החולים או הרופא המטפל בקופת החולים עשוי להתגלות כ"ראיית הזהב" שתבסס את הזכות שלכם לתביעה ופיצויה  

 

שאלות נפוצות

תוכן אקורדיון
  • עזרה רפואית. מצאו לעצמכם את העזרה הרפואית הנדרשת, כל דבר אחר נמצא בעדיפות משנית. גם אם אתם לא מרגיש שנפגעת בצורה קשה, חשוב מאוד להיבדק בבית חולים או במרכז לרפואת חרום. פציעות מסויימות כגון פציעות מוח או כאילו בעמוד השדרה לא תמיד מופיעות מיד. להתרגשות מתאונה יש יכול ת להסתיר חלק מהפגיעות לזמן מה.
  • תיעוד האירוע. עשו שימוש בטלפון הנייד לתעד כמה שיותר. את הרכבים המעורבים, הסדרי התנועה וכל דבר אחר רלוונטי. אם יש לכם אפשרות קחו רגע וכתבו ואו שרטטו את מה שאתם זוכרים. תהליכי תביעה הינם תהליכים ארוכים מטבעם וכל דבר שיעזור לכם לזכור את הפרטים יעזור לעורך הדין.
  • צרו קשר עם עורך דין.  כזה שמתמחה בתאונות דרכים ופציעות אישיות. אם אפשרי אפילו לפני הפניה לחברת הביטוח בכדי לקבל הדרכה. תנו לעו"ד להוביל את התהליכים הבירוקרטיים לקראת פיצוי הולך בעוד אתם מבריאים.

ישנם גורמים רבים המעורבים בהחלטה אודות מי אחראי לתאונה. אפילו אם אתם חושבים שאתם אשמים השתדלו לא לקחת אחריות לפני בירור הפרטים על ידי גורמים מקצועיים. שימו לב שלעיתים ניתן להשיג פיצויים גם אם אתם האשמים.

החוק דורש מכל נוסעי מכונית להיות חגורים בחגורת בטיחות. אם לא הייתם חגורים ייתכן וסכום הפיצוי שלכם יקטן. אין הדבר אומר שאתם לא זכאים לפיצויים כלל והמקרה צריך להיבחן בצורה פרטנית

כן. בין אם התאונה נגרמה באשמתכם או לאו, אתם מחוייבים להודיע לחברת הביטוח בכל מקרה בו אתם מעורבים בתאונת דרכים. אי הודעה תאפשר לחברת הביטוח לנקוט צעדים שלא תמיד יהיו לטובתכם. בכל מקרה דברו עם עורך דין המתמחה בנזקי גוף לפני הפניה לחברת הביטוח.

תביעות פיצויים רבות מסתיימות בהסדר ללא צורך להגיע לבית משפט. אולם, באם יש חוסר הסכמה ייתכן ויהיה צורך להגיע לתהליך משפטי מלא. עורך הדין ידע להנחות אתכם ולהמליץ על דרל פעולה מיטבית

למידע נוסף וייעוץ מקצועי עם עו"ד העוסק ומתמחה בנזקי גוף אתם מוזמנים לפנות למשרד עורכי הדין דביר-לוין | צרו קשר >

תקריב תאונת דרכים בין שני רכבים