עורך דין נזקי גוף

חלק משמעותי מתביעות הנזיקין וההליכים המשפטיים מול חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי קשורות לנזקי גוף שנגרמו בתאונות ואירועים מזיקים שונים. בעגה המשפטית המושג נזקי גוף משקף תוצאות של פגיעה פיזית או נפשית כתוצאה מתאונה או אירוע מזיק אחר. תחום הנזקי הגוף הינו תחום רחב המייצג שורה ארוכה של מצבים משפטיים שכל אחד מאתנו עלול להיקלע אליהם ללא הכנה מוקדמת. כשזה קורה, מומלץ לא לוותר על שירותיו של עורך דין המתמחה בתביעות נזקי גוף.

מתי צריך עורך דין לנזקי גוף?

  1. נפגעת בצורה קשה או שנגרמה לך נכות קבועה.אין מקום להיסוס במקרים של פגיעה משמעותית בגוף המתבטאת בכאבים, סבל, תשלומים ופגיעה באיכות החיים באופן כללי. שיקול מרכזי במקרה זה הוא בחינה של המשך החיים והשפעת הפגיעה. טיפולים רפואיים, אפשרות תעסוקה, ועוד גורמים ימשיכו להשפיע על חייך לשנים קדימה. עו"ד מומחה בתחום ידע לבחון את המקרה ולתת הערכה מקצועית על המשך התהליך.
  2. לא ברור מי אשם. במקרים בהם הייתם מעורבים בתאונה עם נפגעים ויש חוסר הסכמה לגבי מיהו הגורם האחראי לאירוע. חברת הביטוח של בצד השני תתטען ללא ספק לאשמה שלכם בנזק שנגרם. התייעצות עם עם עורך דין תעזור לכם להגן על זכויותכם מתביעות נגד.
  3. תאונה רבת משתתפים. תהליך מורכב בו משתתפים מספר חברות ביטוח והרשויות דורש זהירות רבה ונסיון. אם יותר מגורם אחד אשם בנזק שנגרם לכם נדרשת הבנה עמוקה של מומחה בתחום כדי להבטיח פיצוי מקסימלי ולא להשאיר כסף, המגיע לכם, על השולחן.
  4. חברת הביטוח דוחה או מעקבת את התביעה. חברות הביטוח יודעות שרוב האנשים לא מבינים באמת את סיבוכיות התהליכים בנושא פגיעות גוף. לעיתים נראה שהן מנצלות חוסר ידע זה לעיקובים ואף שלילה של תביעות הולמות. במקרים אחרים מתקבלות הצעות פיצוי נמוכות באופן משמעותי מהסכום אותו ניתן לקבל. 

האם יש לי עילה לתביעת נזיקין?

כוחה של תביעת נזיקין אישית תלוי בהרבה גורמים. המרכיב הראשון והחשוב ביותר הינו שאכן נפצעתם בצורה כלשהי. אם אין פציעה אין תביעה. גורם נוסף הוא שהסיבה לפציעה הוא אדם או ארגון אחר. אותו אדם או ארגון חייבים להיות אחראיים לפציעה באופן ברור. לדוגמא אם קפצת מרכב נוסע, אינך יכול לתבוע את נהג הרכב כאחראי לפציעה. יש צורך להוכיח שמעשיו או אי מעשיו של אותו אדם או ארגון גרמו לנזק. גורמים נוספים אותם יש לקחת בחשבון:

  • חומרת הפציעה
  • דחיפות הטיפול הרפואי
  • עמידה בהוראות הטיפול הרפואי
  • מספר הנפגעים
  • עד  כמה מקומם או רשלני המפגע שגרם לפציעה
  • איכות וכמות הראיות משני הצדדים
  • רצון הצדדים לשתף פעולה 

מי האחראי לפצות על הנזק?

כשמדובר בהליכים משפטיים בשל נזקי גוף, שתי הסוגיות העיקריות העומדות על הפרק הן שאלת האחריות לאירוע התאונה והחבות לפיצוי הנפגע, וסוגיית אומדן הנזק. בסוגיית האחריות והחבות השאלה הנשאלת היא על מי מוטלת האחריות לפצות את הנפגע? כשמדובר בפגיעה שנגרמה כתוצאה מתאונת דרכים בדרך כלל נושא החבות ברור שכן על חברת הביטוח של הרכב לפצות את הנהג ונוסעי הרכב וכן הולכי רגל שנפגעו מהרכב המבוטח (בלא כל קשר לשאלה מי אשם באירוע התאונה), וכאשר מדובר ב'תאונה ללא ביטוח' (תאונת 'פגע וברח' או תאונה בה הנהג לא עמד בתנאי הפוליסה, או שכלל לא הוצאה פוליסת ביטוח חובה לרכב) החבות לפצות את הנפגעים (לא את כולם !) מוטלת על הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים –  'קרנית'.

במקרה של פגיעות אחרות, שאינן תוצאת תאונות דרכים, סוגיית האחריות לפיצוי הנפגע עשויה להיות פחות ברורה. קחו למשל  מקרה של 'נפילה בעבודה', האם הנפילה אירעה כתוצאה מרשלנות של המעסיק? של גורם אחר המעורב בתאונה ? של הנפגע עצמו ? האם לגורמים המעורבים בתאונה יש פוליסות ביטוח המערבות גם חברות ביטוח בשאלה מי צריך לפצות את הנפגע ? התשובות לשאלות אלו יגדירו את המתווה המשפטי ואת אופן הפעולה של עו"ד המתמחה בטיפול בתביעות של נזקי גוף שמייצג את הנפגע.

איך נקבע גובה הפיצוי?

הסוגיה המרכזית השנייה שבדרך כלל עומדת במרכז ההליך של תביעת נזקי גוף, היא קביעת שיעור הנזק ואת שיעור הפיצוי. מדובר בהליך מורכב שחלקו רפואי וחלקו משפטי, ועל מנת להשיג תוצאה אופטימלית רצוי שלאורך כל התהליך הנפגע ייוצג על ידי עורך דין מנוסה ומקצועי המתמחה בתביעות נזקי גוף, היודע לחבר בין המצב הרפואי למצב המשפטי ויכול להביא למצוי  מלוא הזכויות והפיצויים המגיעים לקוח.

למידע נוסף וייעוץ מקצועי עם עו"ד העוסק ומתמחה בנזקי גוף אתם מוזמנים לפנות למשרד עורכי הדין דביר-לוין | צרו קשר >

עובדים - תביעת נזיקין