אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, ייתכן שאתם זכאים לתבוע בגין הנזקים והפציעות שנגרמו לכם. בין שנהגתם באחד מהרכבים שהיו מעורבים בתאונה, נפגעתם כנוסעים, כהולכי רגל או כרוכבי אופניים, כדאי שתתנהלו נכון בכדי שתוכלו למצות את מלוא הזכויות שמגיעות לכם על פי חוק ולקבל את הפיצויים המרביים שמגיעים לכם במהירות האפשרית.

עם פנייתכם להתייעצות עם עורך דין מומחה לתאונות דרכים, הוא עשוי להדריך אתכם כיצד לנהוג, כאשר המטרה העיקרית היא להבטיח את השמירה על האינטרסים שלכם, לאסוף כמה שיותר מידע אודות התאונה ונסיבות התרחשותה ולהבטיח את גובה הפיצויים המרבי שמגיע לכם. תיעוד ואיסוף המסמכים הרלוונטיים יבטיח סיכויים גבוהים לתביעה מוצלחת ומיצוי זכויותיכם בצורה מיטבית ביותר.

אילו מסמכים עליכם לאסוף לתיק התביעה?

להלן כל המסמכים שעשויים להיות רלוונטיים לתיק התביעה שלכם.

  1. דו"ח משטרת ישראל

אם התאונה דווחה למשטרת ישראל, במשטרה יודפס אישור על אירוע תאונת דרכים בו יופיעו פרטים שונים, ביניהם מועד התאונה מיקום התרחשה, פרטי כל הנהגים המעורבים בתאונה, פרטי הרכבים המעורבים בה ופרטי פוליסות הביטוח של הרכבים המעורבים. במקרים רבים דו"ח משטרת ישראל נשלח אל המעורבים בתאונה בדואר, אך במידה ולא יישלח אליכם הדו"ח, באפשרותכם לקבל אותו בלשכת התנועה הממונה על האזור שבו התרחשה התאונה. במידה ופרטיכם האישיים לא מופיעים בדו"ח המשטרתי על התאונה, באפשרותכם לבקש מלשכת התנועה להוסיף את פרטיכם לדו"ח לצורך תיעוד היותכם נפגעים בתאונת הדרכים.

  1. דו"ח רפואי ראשוני לנפגע בתאונת דרכים

מי שנפגע בתאונת דרכים יכול להתפנות באמבולנס או בדרך אחרת לחדר מיון לקבלת טיפול רפואי, או שבאפשרותו לגשת לרופא המשפחה ביום  התאונה או סמוך ליום זה (ומה שיותר  סמוך יותר טוב) לצורך דיווח ובדיקה ראשונית. במידה והתפניתם לקבלת טיפול רפואי בבית החולים,  סיכום הבדיקות בחדר המיון אשל מולא על ידי רופאי חדר המיון, ובו מפורטים ממצאי הבדיקות, האבחנות וההמלצות הרפואיות שניתנו לכם.

אם פניתם לבדיקה אצל רופא המשפחה, הוא אמור לתת לכם סיכום ביקור, המכונה דו"ח רפואי ראשוני לנפגע בתאונת דרכים, ובו עליו לציין את תלונותיכם בגין התאונה שאירעה, האבחנות וההמלצות הרפואיות שניתנו לכם.

אם התאונה הנה גם תאונת עבודה (תאונה בדרך אל העבודה או ממנה הביתה או תוך כדי העבודה), הדבר יצויין במסמכים הרפואיים.

  1. מסמכים רפואיים נוספים

בגין הפגיעות שנגרמו לכם, ייתכן שתזדקקו לקבל טיפולים רפואיים, לבצע בדיקות, לעבור אבחונים והליכים רפואיים שונים, או ליטול תרופות במרשם רופא. עליכם לאגד את כל המסמכים הרפואיים שיינתנו לכם יחד עם הקבלות בגין ההוצאות הכספיות שהוצאתם בגין התאונה, לרבות הוצאות בגין נסיעות למכונים, מרפאות ומוסדות רפואיים שונים, רכישת אביזרים רפואיים וכו'.

פרט למסמכים הללו, אם ליווה אתכם מטפל או בן משפחה, תוכלו לצרף גם קבלות על ההוצאות שלו בגין הנסיעות הללו ואישורים על הוצאות והפסדים שנגרמו לו כגון הפסד ימי עבודה.

  1. מסמכים אודות ימי חופשה ומחלה

יש לשמור את כל המסמכים שיינתנו לכם בגין ימי חופשה או ימי מחלה כתוצאה מהתאונה והפגיעות שנגרמו לכם כתוצאה ממנה.

  1. הוצאות נוספות

אם נדרשתם לשלם עבור שירותים נוספים בגין הפציעה שנגרמה לכם, כמו טיפולים רפואיים או פרא-רפואיים אצל מטפלים או רופאים פרטיים, העסקת מטפלת, עוזרת בית, בייביסיטר וכדו', עליכם לתעד זאת ולגבות את ההוצאות בקבלות.

  1. תלושי שכר

פעמים רבות השכר של הנפגעים בתאונת דרכים נפגע עקב הפציעות שנגרמו להם, בין שמדובר בתקופת אי כושר לעבוד סמוך לאחר התאונה ובין שמדובר באובדן כושר חלקי בהמשך שבגינו הפחתתם את היקף המשרה ושכרכם פחת או שיצאתם לחופשת מחלה, יש לשמור את תלושי השכר מלפני מועד התאונה ואחריה כדי שתוכלו להוכיח את הפסדי השכר שנגרמו לכם.

  1. מסמכים מביטוח לאומי

אם פניתם לביטוח הלאומי בתביעה בגין התאונה ונקבעו לכם אחוזי נכות ודרגת אי כושר, בגין הפגיעות שנגרמו לכם כתוצאה מהתאונה יש לשמור את המסמכים להוכחת הנכות שנגרמה לכם או להוכחת אי הכושר המלא או החלקי שלכם לעבוד בגין התאונה.

באופן כללי, כל מסמך שמתעד את אופי הפגיעה, חומרתה, ההוצאות שנדרשתם לשלם בגינה והפגיעה בשכרכם עשוי להיות רלוונטי לתיק התביעה.

התרכזו בהחלמה, ותנו למקצוענים לטפל לכם בתיק התביעה.

פציעות בדרגות חומרה שונות עלולות להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים והרווחה הכללית של המעורבים בתאונות דרכים. לא אחת נפגעי תאונות דרכים נאלצים להתמודד עם ביורוקרטיה מתישה ולהמציא טפסים ומסמכים שונים בכדי לקבל את הפיצויים שמגיעים להם ולממש את זכויותיהם על פי חוק ועל כן יש חשיבות רבה לפנות לעו"ד מומחה בטיפול בנפגעי תאונות דרכים מיד או סמוך לאחר אירוע התאונה.

עם ליווי מקצועי אתם יכולים להתרכז בהחלמה ובשיקום, כי עורך הדין שמטפל בתביעתכם אחראי לתת לכם את השקט הנפשי לו אתם זקוקים.

תנו למומחים לטפל בתביעת הפיצויים שלכם, כדי שאתם תתרכזו בחזרה מהירה וקלה לשגרה.